.

.

.

Tuesday, February 10, 2015

Lettering Workshop i Jakobstad



Jag gillar verkligen att hålla Lettering Workshops! Senast fick jag jobba med studerande vid Yrkeshögskolan Novia i Jakobstad. Det var en valbar kurs och hela 34(!) studerande anmälde sig. Det var otroligt motiverade grafiker, formgivare, musiker och bildkonststuderande som gav mig förtroende att under nästan två veckor jobba med att rita bokstäver och ord.

För mig känns det stort att dra en Lettering Workshop. Jag får inspirera personer till att skapa och jag blir inspirerad av att se dem skapa. Nedanför finns ett litet urval av vad de skapat, monogram, citat-tavlor, foto+bokstavsillustration. Visst är de skickliga! Och ännu mera hann vi med i verkligheten!

Under våren kommer jag att hålla Lettering Workshops vid Nykarleby Arbis 21-22.3, (de två kurserna är redan fullbokade, men köa för reservplats, ifall det blir en plats ledig!), och vid Kronoby Medborgarinstitut den 20.3. I Kronoby finns ännu plats. Klicka på namnen för att komma till anmälningen!















No comments: